ΠΙΤΣΙΟΡΛΑΣ: ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ Η ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΩΝ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ

Για τις νομοθετικές κινήσεις του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης, που στόχο έχουν την ενθάρρυνση της συγκέντρωσης των βιομηχανικών δραστηριοτήτων σε οργανωμένες, χωροθετημένες περιοχές όπου θα αναπτύσσονται οικονομίες κλίμακας για τις επιχειρήσεις με περιβαλλοντικά υπεύθυνο τρόπο, μίλησε σε συνέντευξή του, στη «Ναυτεμπορική», ο αναπληρωτής υπουργός Βιομηχανίας Στέργιος Πιτσιόρλας. Αναλυτικά, η συνέντευξη του κ. Πιτσιόρλα στη «Ναυτεμπορική» και τον δημοσιογράφο Φάνη Ζώη έχει ως εξής:

Κύριε Υπουργέ, ποια προβλήματα επιλύουν οι ρυθμίσεις για τα Επιχειρηματικά Πάρκα στον νόμο που ψηφίστηκε πρόσφατα;

Οι νέες ρυθμίσεις στοχεύουν στην ενίσχυση της ανάπτυξης των επιχειρήσεων που εγκαθίστανται στα Επιχειρηματικά Πάρκα και στην απλοποίηση διαδικασιών που εμπόδιζαν την οργάνωσή τους. Επιλύθηκαν χρονίζοντα ζητήματα που κρατούσαν τις επιχειρήσεις μακριά από τους οργανωμένους χώρους υποδοχής και γιγάντωσαν τις άναρχες βιομηχανικές συγκεντρώσεις σε όλη τη χώρα.

Ζητήματα σχετικά με το μετοχικό κεφάλαιο, τη μεταβολή χρήσεων γης, το δικαίωμα επέκτασης υφιστάμενων επιχειρήσεων εντός του ίδιου βαθμού όχλησης. Προβλέφθηκε η δυνατότητα αίτησης ανάπτυξης ΕΠ και για υπό σύσταση εταιρείες και η δυνατότητα τμηματικής ολοκλήρωσης έργων υποδομής. Απλοποιήθηκε το σύστημα είσπραξης και απόδοσης της εισφοράς σε χρήμα για τις εγκατεστημένες επιχειρήσεις και δόθηκαν κίνητρα και στις επιχειρήσεις εφοδιαστικής που εγκαθίστανται εντός Πάρκων.

Σημαντική πρωτοβουλία αποτελεί η ολοκληρωμένη αντιμετώπιση του προβλήματος της άναρχης βιομηχανικής δόμησης στα Οινόφυτα. Ο αναπτυξιακός και φιλοεπενδυτικός χαρακτήρας των νέων ρυθμίσεων αναγνωρίστηκε μέσω ανακοινώσεων από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, πολλές προτάσεις των οποίων ενσωματώθηκαν στο νέο πλαίσιο.

Ο νόμος βάζει τις βάσεις για την εξυγίανση των Οινοφύτων. Θα ακολουθήσουν κι άλλες ολοκληρωμένες παρεμβάσεις π.χ. σε Ασπρόπυργο, Καλοχώρι ή αλλού;

Η εξυγίανση της άτυπης βιομηχανικής συγκέντρωσης των Οινοφύτων δεν είναι μόνο ένα έργο ορόσημο για την ευρύτερη περιοχή, όπου παράγεται το 1/3 του βιομηχανικού ΑΕΠ της χώρας.

Σηματοδοτεί και τη γενικότερη στόχευση των πρωτοβουλιών του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης, που στόχο έχουν την ενθάρρυνση της συγκέντρωσης των βιομηχανικών δραστηριοτήτων σε οργανωμένες, χωροθετημένες περιοχές όπου θα αναπτύσσονται οικονομίες κλίμακας για τις επιχειρήσεις με περιβαλλοντικά υπεύθυνο τρόπο. Το πρόβλημα του Ασωπού φωτογραφίζει με τον καλύτερο τρόπο την αναγκαιότητα αυτών των πρωτοβουλιών.

Ήδη έχει ανατεθεί η μελέτη εξυγίανσης και ανάπτυξης για το Καλοχώρι στη Θεσσαλονίκη και επόμενο στάδιο είναι η οριοθέτηση του Πάρκου Εξυγίανσης.

Όπως είπατε πρόσφατα στη Βουλή, αυτό ήταν ένα πρώτο βήμα. Πότε αναμένονται ορατά αποτελέσματα;

Οι νέες ρυθμίσεις αποτελούν ένα σημαντικό βήμα εκσυγχρονισμού του νομοθετικού πλαισίου προκειμένου να ανταποκριθεί στις σύγχρονες προκλήσεις για τη βιομηχανία και την εφοδιαστική αλυσίδα. Η απλοποίηση των διαδικασιών για την αδειοδότηση και ανάπτυξη δραστηριοτήτων εντός ΕΠ έδωσε ήδη απάντηση σε χρονίζοντα προβλήματα των επιχειρήσεων με τους φορείς των οποίων έγινε σε βάθος διαβούλευση.

Οι νέες ρυθμίσεις σε συνδυασμό με τις εν εξελίξει καταγραφές των άτυπων βιομηχανικών συγκεντρώσεων και τις μελέτες ανάπτυξης βιομηχανικών πάρκων σε όλες τις περιφερειακές ενότητες της χώρας θα δημιουργήσουν μεσοπρόθεσμα μια νέα εικόνα συνολικά για την ελληνική βιομηχανία και επιχειρηματικότητα.

Με τον νέο νόμο διευθετείται ακόμα το θέμα των ΚΑΔ, πώς το αντιμετωπίζει η αγορά;

Οι νέες ρυθμίσεις δίνουν τη δυνατότητα εγκατάστασης επιχειρήσεων logistics σε περιοχές όπου επιτρέπονται μόνο εμπορικές αποθήκες, αλλά όχι βιομηχανικά κτίρια, με τις ειδικές ρυθμίσεις που ισχύουν για τις εμπορικές αποθήκες, απαντώντας σε ένα πάγιο αίτημα των φορέων της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Πρόκειται για ζητήματα που φέρνει μπροστά μας η ίδια η εξέλιξη της αγοράς, όχι πια σε εθνικό, αλλά σε διεθνές επίπεδο. Όταν διαμορφώθηκε το προηγούμενο νομοθετικό πλαίσιο, η έννοια των logistics δεν υπήρχε καν στο λεξιλόγιό μας αλλά σήμερα η εφοδιαστική αλυσίδα αντιπροσωπεύει το 9,02% του ΑΕΠ.

Σήμερα, μπαίνουν οι βάσεις για τη δημιουργία οργανωμένων οικοσυστημάτων εφοδιαστικής αλυσίδας σε περιοχές ιδιαίτερα επιβαρυμένες από τις άναρχες συγκεντρώσεις όπως ο Ασπρόπυργος.

Ακούγεται συχνά ότι η χώρα μας μπορεί να γίνει κόμβος για τις εμπορευματικές μεταφορές. Τα ρεκόρ στο λιμάνι του Πειραιά δίνουν ένα ισχυρό σήμα, μήπως όμως έχουμε μείνει πίσω από τους ανταγωνιστές μας;

Η εξέλιξη του λιμανιού του Πειραιά και τα συνεχή ρεκόρ στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων αναδεικνύουν ακριβώς τον ρόλο που μπορεί να έχει η χώρα μας αξιοποιώντας τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα.

Ο Πειραιάς είναι πια μια μεγάλη πύλη εμπορευμάτων προς την Κεντρική Ευρώπη, ενώ το επενδυτικό πρόγραμμα που θα εφαρμοστεί στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα ανοίξει νέα παράθυρα ευκαιρίας και για τη Βόρεια Ελλάδα.

Μέσα στα χρόνια της κρίσης πραγματικά η χώρα μας έχασε πολύτιμο χρόνο σε τομείς που οι ανταγωνιστές μας έκαναν βήματα προόδου.

Οι εμπορευματικές μεταφορές είναι βασικός πυλώνας ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας, στο πλαίσιο της αναπτυξιακής στρατηγικής της κυβέρνησης. Η ολοκλήρωση όλων εκείνων των υποδομών που θα υποστηρίξουν αυτή τη δραστηριότητα αποτελεί προτεραιότητα.

Ο εκσυγχρονισμός του βασικού σιδηροδρομικού άξονα και η ολοκλήρωση των οδικών και σιδηροδρομικών συνδέσεων με τις γειτονικές χώρες στο πλαίσιο των διευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών, το πρόγραμμα αξιοποίησης των λιμανιών και η ανάπτυξη μεγάλων και μεσαίων κέντρων logistics κινούνται προς αυτή την κατεύθυνση.

Πηγή: naftemporiki.gr-https://www.ypodomes.com

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *