Τα σχεδια για το Εμπορευματικο Κεντρο Ηγουμενιτσας και της συνδεσης του με τη Σιδηροδρομικη Εγνατια

Η είδηση για την επίσπευση των διαδικασιών υλοποίησης της Σιδηροδρομικής Εγνατίας και ειδικότερα του τμήματος Καλαμπάκα – Ιωάννινα – Ηγουμενίτσα που δημοσιεύτηκε προσφάτως στο ypodomes.com, επιβεβαίωσε το σχεδιασμό της Re.De-Plan AE Consultants, υπό την ευθύνη της οποίας σχεδιάζεται και βρίσκεται στην τελική φάση προετοιμασίας για την αδειοδότηση του, το Επιχειρηματικό Πάρκο Εφοδιαστικής Ηγουμενίτσας. Επιβράβευσε  ταυτόχρονα και τη στρατηγική του ΟΛΗΓ που επεδίωξε και επιδιώκει την υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου.

Σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζει η Re.De-Plan AE, το Επιχειρηματικό Πάρκο Εφοδιαστικής Ηγουμενίτσας είναι το 1ο Διχωρικό Πάρκο του είδους του στη χώρα, το οποίο σχεδιάζεται να λειτουργήσει με βασικό πόλο ανάπτυξης τον λιμένα. Το έργο, στην προοπτική του, εκπληρώνει όλες τις προϋποθέσεις συνδυασμένων μεταφορών, καθώς είναι σε λειτουργική και επιχειρηματική συσχέτιση με τον λιμένα, διαθέτει άμεση πρόσβαση στην Εγνατία Οδό και έχει σχεδιαστεί, με όλες τις κατάλληλες τεχνικές υποδομές σύνδεσης, με την μελλοντική Σιδηροδρομική Εγνατία, στη θέση Κρυσταλλοπηγή.

Κατά την εκπόνηση των βασικών μελετών του έργου, ετέθησαν υπόψη του Μελετητή, στοιχεία προμελέτης σιδηροδρομικής σύνδεσης λιμένος Ηγουμενίτσας – Ιωάννινα, ειδικότερα στο τμήμα της γραμμής Ηγουμενίτσα – Κρυσταλλοπηγή, με πρόβλεψη έναρξης λειτουργίας της γραμμής μετά το 2030 – 2035.

Τα δεδομένα αυτά απετέλεσαν τη βάση για το σχεδιασμό σιδηροδρομικής υποδομής σύνδεσης του Επιχειρηματικού Πάρκου με το μελλοντικό σταθμό της Κρυσταλλοπηγής και τη λειτουργία των σιδηροδρομικών μεταφορών υπό δύο εναλλακτικές εκδοχές ως κάτωθι:

1. Με την κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής σύνδεσης του Πάρκου με το Σταθμό Κρυσταλλοπηγής και πλήρους σιδηροδρομικής εγκατάστασης (τοπικός Σιδ. Σταθμός) εντός της περιοχής του Πάρκου

2. Με την κατασκευή πλήρους σιδηροδρομικής εγκατάστασης (εξοπλισμός διαχείρισης παλετοποιημένων εμπορευμάτων και εμπορευματοκιβωτίων) σε επαφή με τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Κρυσταλλοπηγής και την κατάλληλη οδική σύνδεση φορτηγών μεταφοράς με το Πάρκο

Σήμερα, εφόσον επιβεβαιωθούν τα δεδομένα του ρεπορτάζ, επιταχύνεται δραστικά η ανάγκη ανάπτυξης υποδομών σιδηροδρομικής μεταφοράς, από και προς στο Πάρκο, και εξασφαλίζεται απόλυτα η λειτουργία του ως Υποδοχέας Συνδυασμένων Μεταφορών.

Ο σχεδιασμός του έργου έχει ως άμεσο στόχο την ανάπτυξη νέων εξειδικευμένων υπηρεσιών μεταφοράς, αποθήκευσης, διαχείρισης και διανομής αγαθών (logistics), που θα αναδείξουν τη νέα δυναμική του λιμένα Ηγουμενίτσας στις εμπορευματικές μεταφορές.

Το ΕΠ αναπτύσσεται σε δύο θέσεις. Η πρώτη σε έκταση εντός της λιμενικής ζώνης και θα χρησιμοποιείται ως χώρος προσωρινής εναπόθεσης ασυνόδευτων φορτίων. Η δεύτερη θέση, βρίσκεται στην ενδοχώρα, στη θέση Γκρίκα, σε απόσταση 800 μ. από την Εγνατία Οδό, όπου σχεδιάζεται και θα υλοποιηθεί, από την Περιφέρεια Ηπείρου, πλήρης κόμβος σύνδεσης με το Πάρκο. Πρόκειται για έκταση επιφανείας 500 στρ. περίπου, εντός της οποίας δημιουργείται περιοχή 270 στρ. για επιχειρήσεις εφοδιαστικής, σε επαφή με το υφιστάμενο Βιοτεχνικό Πάρκο Θεσπρωτίας (ΒΙΟΠΑΘΕ), το οποίο ήδη λειτουργεί για μεταποιητικές επιχειρήσεις, καλύπτοντας έκταση 230 στρ. περίπου.

Η έκταση που διατίθεται συνολικά για αξιοποίηση, μετά την πολεοδόμηση, ανέρχεται σε 335 στρ., με όρους δόμησης που βρίσκονται εντός των επιτρεπομένων ορίων για κτήρια σε Επιχειρηματικά Πάρκα, δηλαδή Κάλυψη 70% και Συντελεστή Δόμησης 1,6.Το έργο, προϋπολογισμού 7.600.000€, βρίσκεται σε διαδικασία κατάρτισης του φακέλου αδειοδότησης και ολοκληρώνεται με την πολεοδόμηση της έκτασης και την κατασκευή των έργων υποδομής (οδοποιία, ύδρευση, αποχέτευση, οδοφωτισμός, τηλεπικοινωνίες οπτικών ινών, κ.λπ.).

Εντός του Πάρκου, θα μπορούν να εγκατασταθούν επιχειρήσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας, χαμηλής και μέσης όχλησης, σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων logistics του Αρθ.1 του Ν.4302/2014, αλλά και μεταποιητικές επιχειρήσεις και επιχειρήσεις του τριτογενούς τομέα ή δραστηριότητες που περιλαμβάνονται στις περιοχές παραγωγικών δραστηριοτήτων χαμηλής και μέσης όχλησης του Π.Δ. 59/2018.

Η λειτουργική συσχέτιση των δύο θέσεων του διχωρικού (λιμένας και ενδοχώρα), εξασφαλίζει στην επένδυση την μέγιστη δυνατή, διαρκή και αποδοτική, επιχειρηματική αλληλοτροφοδότηση.

Το έργο υποστηρίζεται χρηματοδοτικά από το τον μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» / Connecting Europe Facility (CEF), με την ένταξη του στο πρόγραμμα ADRI-UP, ως έργο του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών, μετά από ενέργειες του ΟΛΗΓ. Με τον τρόπο αυτό, εξασφαλίζεται μέρος της δαπάνης υλοποίησης του φυσικού αντικειμένου (έργα υποδομής και κοινωφελή κτήρια).

Η φύση του έργου επιβάλλει τη δημιουργία μεγάλων κοινόχρηστων χώρων πρασίνου (πρασίνου κ.λπ.) που καλύπτουν το 38 % της έκτασης, καθώς και κοινωφελείς υποδομές, μεγάλης κλίμακας, απαραίτητες για τη λειτουργία Πάρκου Εφοδιαστικής, όπως Πυροσβεστικό Υπόστεγο, Τελωνείο, Γραφείο Ασφάλειας, Συνεργείο Αυτοκινήτων και Πρατήριο Καυσίμων, Πύλη Εισόδου, Μηχανοστάσιο, Εστιατόριο – Αναψυκτήριο κ.λπ. Οι άνετοι κοινόχρηστοι χώροι, σε συνδυασμό με μεγάλους χώρους στάθμευσης για επαγγελματικά αυτοκίνητα (φορτηγά κ.λπ.), με υποδομές διημέρευσης και φιλοξενίας (στάθμευση και σέρβις αυτοκινήτων, υπηρεσίες υγιεινής και εστίασης κ.λπ.), προσφέρουν τις βέλτιστες συνθήκες λειτουργίας σε ένα Πάρκο Εφοδιαστικής, για τους χρήστες και τους επισκέπτες.

Η Re.De-Plan AE, με τη βαθιά και πολύχρονη εμπειρία που διαθέτει στην ανάπτυξη Επιχειρηματικών Πάρκων, υποστηρίζει ότι έχει μελετήσει την  ανάπτυξη ενός σύγχρονου ΕΠ πολλαπλών επιτρεπομένων δραστηριοτήτων με κέντρο τις επιχειρήσεις της Εφοδιαστικής Αλυσίδας, που θα αναβαθμίσει την αξία και τις προσφερόμενες υπηρεσίες του λιμένα Ηγουμενίτσας, κατά μήκος του θαλάσσιου διαδρόμου Αδριατικής – Ιονίου, σε άμεση διασύνδεση με τα βασικά λιμάνια της Τεργέστης και της Ανκόνας.

Το ΕΠ Ηγουμενίτσας, κατά τον Μελετητή, εκπληρώνει όλες τις προϋποθέσεις για προσέλκυση ροών διαμετακόμισης εμπορευμάτων, για την ανάπτυξη υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας εντός του εθνικού χώρου (συναρμολόγηση, μικρή μεταποίηση κ.λπ.). Ως πρότυπη τεχνική υποδομή, ενσωματώνει όλες τις τεχνικές και λειτουργίες της «Πράσινης» Οικονομίας και ενισχύει τη στρατηγική γεωγραφική θέση της περιοχής εγγύτητας του που αποτελεί μέρος της «καρδιάς» των αναπτυσσόμενων συγκοινωνιακών και μεταφορικών υποδομών στις θαλάσσιες μεταφορές, στην Ελληνική Επικράτεια.

πηγή:https://www.ypodomes.com

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *