Σιδηροδρομικη Εγνατια.. Μια απαντηση πολλα ερωτηματα

Χρηματοδότηση από το πακέτο Γιούνκερ αποκτά η σιδηροδρομική Εγνατία, ένα από τα μεγαλύτερα έργα των τελευταίων ετών, όμως προς το παρόν είναι αδιευκρίνιστο αν θα φτάσει μέχρι το λιμάνι της Ηγουμενίτσας. Ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, κατά την συνέντευξη τύπου στην ΔΕΘ αναφέρθηκε στο έργο, όμως περιορίστηκε στον τομέα της Μακεδονίας ενώ παλιότερα και από τα Γιάννινα ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης είχε δηλώσει ότι δεν αποτελεί προτεραιότητα για την περιοχή, καθότι ακριβό!
Εν μεταξύ στις μελέτες που έχει εκπονήσει η ΕΡΓΟΣΕ, προβλέπεται η σύνδεση της Αλβανίας μέσω Κρυσταλλοπηγής με σύνδεση και με το αεροδρόμιο Καστοριάς.

Ο Υπουργός Χρήστος Σπίρτζης ένα χρόνο πριν δήλωνε στα Γιάννινα ότι «η σύνδεση του λιμανιού της Ηγουμενίτσας με σιδηροδρομική γραμμή είναι έργο πολύ δαπανηρό και μη βιώσιμο. Δεν λέμε ψέματα στον κόσμο. Δεν είμαστε σε εποχή που μπορούμε να χρηματοδοτήσουμε τέτοια έργα. Ούτε καν την μελέτη του… Αυτό θα το κάνουν άλλοι μελλοντικά κι όταν η χώρα θα βγει από την κρίση».

Στον χρόνο που μεσολάβησε μάλλον δεν άλλαξαν πολλά.. Πιθανόν να μην άλλαξε τίποτα!

Ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας απαντώντας στην Θεσσαλονίκη σε σχετική ερώτηση, επέλεξε να επικεντρωθεί στο τμήμα της σιδηροδρομικής Εγνατίας που αφορά στην Μακεδονία, χωρίς καμία αναφορά στον δυτικό κλάδο.

«Μετά τις υπογραφές του μνημονίου συνεργασίας, έχουμε προχωρήσει, μέσα από τις διαρκείς συναντήσεις που έχουμε σε διμερές και τετραμερές επίπεδο με τους ομολόγους μου, στην υπογραφή πρωτοκόλλου με την Κομισιόν και τον πρόεδρο Γιούνγκερ, ο οποίος θα χρηματοδοτήσει το έργο αυτό, έχει αγκαλιάσει αυτή την προοπτική.

Είμαστε στη φάση που έχουν προχωρήσει οι τεχνοοικονομικές μελέτες και μετά την τελευταία συνάντηση που είχαμε στη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο της τετραμερούς συνεργασίας, είμαστε στη φάση που προχωράμε στη συγκρότηση διακρατικής εταιρείας η οποία θα αναλάβει τη διαχείριση των εσόδων τα οποία θα έχουμε μετά την ολοκλήρωση του έργου και του κόστους κατασκευής.

Αυτό γίνεται για πρώτη φορά. Αποφασίσαμε δηλαδή, αυτή η διακρατική εταιρεία να συσταθεί και να έχει τη διαχείριση σε έσοδα και στις δύο χώρες. Η τεχνική προετοιμασία προχωρά. Είναι από τα έργα που έχει αγκαλιάσει ο πρόεδρος Γιούνγκερ και η Κομισιόν, ακριβώς διότι βρίσκεται μέσα στο πλαίσιο της στρατηγικής της Κομισιόν για διακρατικές συνεργασίες εντός της Ε.Ε. Και βεβαίως να πω ότι για τα μεγάλα αυτά πρότζεκτ της διασυνδεσιμότητας, οδικής ή σιδηροδρομικής, δείχνουν πολύ μεγάλο ενδιαφέρον επενδυτές από τρίτες χώρες, έξω από την Ε.Ε., όπως για παράδειγμα η Κίνα”, ανέφερε.

πηγή:https://www.epiruspost.gr

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *