“Πολεμικο γλεντι” και αλλες δυο επιτυχημενες εκδηλωσεις για τον εορτασμου του Σουλιωτικου επους

Στο πλαίσιο των τριήμερων εκδηλώσεων για τις εορτές Σουλίου, αναπαράσταση, που πραγματικά εντυπωσίασε, “πολεμικού γλεντιού” έγινε το βράδυ της Παρασκευής 1 Ιουνίου στο Βουλευτήριο του Σουλίου, όπου άτομα με παλαιές φορεσιές επιδόθηκαν σε παραδοσιακά και ιστορικά δρώμενα. Το “πολεμικό γλέντι” ζωντάνεψαν με χορευτικές φιγούρες ο Όμιλος Φίλων Ιστορικής Φορεσιάς και Οπλισμού Μεσολογγίου “ο Λιάρος”, που είχε μια αξιόλογη παρουσία, σε συνεργασία με τους “Σουλιώτες” του δήμου Σουλίου, που ανταποκρίθηκαν πλήρως στις απαιτήσεις της εκδήλωσης, την οργάνωση της οποίας είχαν ο δήμος Σουλίου και η αντιπεριφέρεια Θεσπρωτίας.
****
Παρουσιάστηκε την Παρασκευή 1 Ιουνίου το απόγευμα το βιβλίο με τον τίτλο: “Το Σούλι ως ακρογωνιαίος λίθος στην πορεία προς την Ελληνική Επανάσταση”, που συνέγραψε η νεαρή εκπαιδευτικός Λιάνα Μπακογιάννη. Όπως η ίδια είπε, είναι “μεγάλη συγκίνηση να παρουσιάζεται το βιβλίο σε τόπο ιστορικό και μαρτυρικό ταυτόχρονα, απ’ όπου ξεκίνησε το μεγαλύτερο έπος της νεότερης ιστορίας της Ελλάδας, αυτό του Σουλίου και των υπερασπιστών του και σε κοινό-απογόνους κορυφαίων αγωνιστών”. Εκτός από την ίδια τη συγγραφέα για το βιβλίο μίλησαν οι φιλόλογοι Βαγγέλης Τσιρώνης και Ελένη Σιάση. Χαιρετισμό απηύθυνε η δήμαρχος Σουλίου Σταυρούλα Μπραΐμη, ενώ την εκδήλωση παρουσίασε ο πολιτισμιολόγος Παναγιώτης Τζόκας. Η συγγραφέας, σουλιώτικης καταγωγής, Λιάνα Μπακογιάννη, με ερευνητική διεισδυτικότητα και ιστορική τεκμηρίωση, επιχειρεί και κατορθώνει μια ολοκληρωμένη αναδρομή-διαδρομή. Και προβάλλει μια αλήθεια: Εντός της οθωμανικής επικράτειας, η μοναδική δημοκρατική κοινωνία εκείνης τής εποχής, ήταν το ηρωϊκό Σούλι. Ένας χριστιανικός χώρος μέσα σε μία μουσουλμανική αυτοκρατορία, του οποίου οι κάτοικοι ήταν ελεύθεροι, υπερήφανοι, πατριώτες και ανυπότακτοι. Ήταν Xριστιανοί Oρθόδοξοι και δεν ανέχονταν να ζουν κάτω από την βαρβαρότητα του οθωμανικού ζυγού. Είχαν εγκατασταθεί σε τέσσερα χωριουδάκια, το Κακοσούλι, τη Σαμονίβα, τον Αβαρίκο και την Κιάφα, όπου κράτησαν άσβεστη την φλόγα τής παλληκαριάς και τής λευτεριάς. Ο Περραιβός ήταν αυτός πού τούς μύησε στή Φιλική Εταιρεία και έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την ιστορία τους και τις παραδόσεις τους. Στις παραμονές τής επανάστασης τού 1821 οι Σουλιώτες αποτελούσαν την καλύτερη πολεμική δύναμη, που διέθεταν οι υπόδουλοι Χριστιανοί γιά τόν αγώνα τής ανεξαρτησίας τους. Η Λιάνα Μπακογιάννη, με καθαρή ματιά, δίνει στο Σούλι τη θέση, που του αξίζει μέσα στην ιστορία, σε μια περίοδο, που η ιστορική και η εθνική μνήμη χαλαρώνει και εξασθενίζει. Είναι παρήγορο ότι μια νεαρή γυναίκα, εμπνευσμένη από τον ηρωισμό των Σουλιωτών, που αποδείχτηκε ικανός να συμβάλλει ουσιωδώς στο γκρέμισμα της επικυρίαρχης οθωμανικής αυτοκρατορίας, ένιωσε χρέος της να παρουσιάσει με μαι διαχρονική οπτική τα κατορθώματά τους.

***
Από την Παρασκευή 1 Ιουνίου έως και την Κυριακή 3 Ιουνίου λειτούργησε έκθεση βυζαντινής αγιογραφίας της Σίσσυς Μαραζοπούλου, με εκπληκτικές ως προς την τεχνοτροπία τους εικόνες, που αποτελούν κατάθεση ψυχής της δημιουργού.

πηγή:http://katoci.blogspot.com/

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *