Κεπ Υγειας-Οδηγιες Διατροφης για τους θερινους μηνες

 

Οι θερμοκρασίες το καλοκαίρι αυξάνονται, γεγονός που καθιστά αναγκαία μια ιδιαίτερη φροντίδα στη διατροφή μας με στόχο να αποφύγουμε την αφυδάτωση και να εφοδιάσουμε τον οργανισμό μας με όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά και ιχνοστοιχεία. Τα βασικά σημεία που θα πρέπει να προσέξουμε στο καλοκαιρινό διαιτολόγιό μας είναι τα εξής :

 

  • Επιβάλλεται να καταναλώνουμε 2 έως 2,5 λίτρα νερό σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας .

 

Όταν η θερμοκρασία είναι υψηλή, ο οργανισμός αυξάνει την εφίδρωση για να διατηρήσει σταθερή τη θερμοκρασία του σώματος. Παράλληλα, με τον ιδρώτα, χάνονται και μεγάλες ποσότητες ηλεκτρολυτών. Έλλειψη νερού μπορεί να οδηγήσει σε αφυδάτωση, αύξηση παλμών και θερμοκρασίας και, σε ακραίες περιπτώσεις, θερμοπληξία.

 

  • Αυξάνουμε την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών :

 

Γνωρίζουμε ότι τα φρούτα και τα λαχανικά περιέχουν βιταμίνες και φυτικές ίνες, σημαντικές για τη λειτουργία του εντέρου. Τα καλοκαιρινά φρούτα έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε νερό ( μπορεί να φτάσουν και το 90 % ), περιέχουν πολλούς ηλεκτρολύτες και είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά. Η συνιστώμενη ποσότητα φρούτων, για το καλοκαίρι, είναι περίπου 3-5 μερίδες την ημέρα. Καταναλώστε ποικιλία φρούτων και λαχανικών για να πάρετε όλες τις απαραίτητες βιταμίνες και ιχνοστοιχεία που χρειάζεται ο οργανισμός .

 

  • Περιορίζουμε στην διατροφή μας τα κορεσμένα λιπαρά, τα οποία βρίσκονται στα ζωικά λιπαρά ( δηλαδή λιπαρό κρέας , αλλαντικά ,μαγιονέζα ,βούτυρο) και στα γλυκά .

 

Οι τροφές αυτές τις καλοκαιρινές ημέρες προκαλούν δυσφορία, αυξημένη εφίδρωση και δυσπεψία και θα πρέπει να αποφεύγονται με κάθε τρόπο, ιδιαίτερα σε ορισμένες ομάδες πληθυσμού, όπως στους ηλικιωμένους και στους καρδιοπαθείς. Για να καλύψετε τις ανάγκες του οργανισμού σε πρωτεΐνη, προτιμήστε τροφές όπως: ψάρι, θαλασσινά, κοτόπουλο, άπαχα γαλακτοκομικά, αυγό και άπαχο μοσχάρι .

 

  • Περιορίστε το αλκοόλ :

 

Η αυξημένη ποσότητα αλκοόλ προκαλεί εφίδρωση και αυξημένη διουρητική δράση και τελικά οδηγεί σε απώλεια υγρών (αφυδάτωση). Γι αυτό πρέπει να τα καταναλώνουμε με μέτρο. Προτιμάτε καλύτερα 1-2 ποτηράκια κρασί ή 1 μπύρα .

 

  • Κάνετε συχνά και μικρά γεύματα .

 

Με αυτόν τον τρόπο γίνεται πιο εύκολα η πέψη των τροφών. Περιορίστε τις μερίδες στα 2/3 και μασάτε καλά την τροφή.

 

  • Προσέχουμε τον τρόπο μαγειρέματος

 

Προτιμήστε να μαγειρεύετε στον ατμό ή βραστά ή ψητά μαγειρεμένα με λίγο ελαιόλαδο και χωρίς πολλά λιπαρά πρόσθετα (βούτυρο , μαγιονέζα). Αποφεύγετε με κάθε τρόπο το τηγάνισμα.

  • Παγωτό : το γλυκό του καλοκαιριού .

Τα παγωτά περιέχουν λιγότερες θερμίδες και λιπαρά από άλλα γλυκά (σοκολάτα , πάστες, σιροπιαστά κ.α.), επομένως, μπορούμε να τα καταναλώσουμε, αλλά με μέτρο. Δυο παγωτά 100γρ. την εβδομάδα μπορούν να συμπεριληφθούν στην διατροφή μας.

Ευχαριστούμε την κα. Χριστίνα Καραμπίνα, Διαιτολόγο –Διατροφολόγο, πάροχο του ΚΕΠ Υγείας του Δήμου Ηγουμενίτσας για τις διατροφικές συμβουλές της προς τους πολίτες.

Το ΚΕΠ Υγείας συνεχίζει να βρίσκεται δίπλα στους πολίτες, προσφέροντας εκτός από δωρεάν προγράμματα προληπτικού ελέγχου για τα συνηθέστερα νοσήματα και πολύτιμες συμβουλές για την καλοκαιρινή περίοδο.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *